Thursday, January 21, 2010

kayuhan ada di mana-mana


Melalui jalan ke Sepang pada pagi Sabtu agak menyeronokkan bagi pengayuh lain walaupun berkereta kerana kita tahu bahawa kita mempunyai minat yang serupa. Mungkin tidak bagi orang lain yang menganggap pengayuh basikal mengganggu perjalanan mereka. Biarkan mereka kerana mereka belum tahu nikmatnya.


Lepas mengayuh, kepuasan ditunjukkan melalui cara mereka berposing. Putrajaya sudah digenggaman. Panas mula terik dan inilah bukti yang ada untuk dibawa pulang. Sekumpulan pengayuh bergambar di Putrajaya pada waktu tengahari Sabtu.



Kalau kita tidak ramai bukan maknanya kita tidak boleh mengayuh. Yang penting , di mana-mana sahaja ada ruang untuk sihat dengan berkayuh.

Rasa bosan dengan road bike, MTB pun ada kepuasan tersendiri. Yang penting, langkah pertama ke kedai basikal. Tak kiralah Kedai Ah Fook, Kedai Mutiara dsb. Sekali berkayuh, kebasnya memang tak tertahan. Masuk 2 bulan, jangan cerita pasal kayuh kalau tak dapat 20 km. Alhamdulillah, lena tidur malam dan bila berjalan dah rasa macam komando hehehe

No comments:

Post a Comment