Friday, April 16, 2010

Masjid Ibrahimi Cycling Club

Pagi Jumaat; Janji kayuh diteruskan walaupun kami bertiga sahaja dapat turun. Niat hati adalah menggunakan laluan Tok Bali ke Aura Training Centre. Jarak kayuhan belum diketahui. Cuma PP ke TB dah confirm 17 km. Cikgu Mi turut serta dan jangkaannya kayuhan boleh dilakukan dengan kelajuan 20-22 km/j sahaja. Pertamanya, Cg Mi jarang berkayuh maka aku dpt rasakan bahawa adalah lebih baik memastikan beliau akan turut berkayuh selalu. Meninggalkan rakan yang baru umpama meletakkan bara api kat bontot, susah nak ajak turun lagi.

Memang betul, kelajuan 20-22 adalah sesuai dengan kemampuan beliau sebelum kami singgah sekejap untuk sarapan selepas tiba di Tok Bali. Kayuhan diteruskan dan rupanya ATC terletak lebih kurang 25 km drp PP. Sambil melayan kawan-kawan yang bertugas di Kem Kepimpinan Pengawas, aku membiarkan Cg Mi mengambil masa untuk berehat. Ini kali pertama beliau mengayuh dengan jarak demikian. Selepas 1/2 jam, kami balik dengan menggunakan laluan ke Beris Lalang dan setiap 2 atau 3 km, kami terpaksa berhenti rehat. Aku menasihat Cg Mi supaya mencari masa untuk mengayuh 25-30 km setiap selang hari untuk tingkatkan stamina. Akhirnya jarak kayuhan hari ini mencecah 43 km.


Balik berehat sebelum ke Masjid, aku terfikirkan projek Masjid Ibrahimi Cycling Club kerana kebanyakan ahli jemaah gatih koho koho adalah ahli jemaah masjid ibrahimi.

No comments:

Post a Comment